Financiële tegemoetkoming

Financiële tegemoetkoming

De kosten voor school (bijvoorbeeld voor schoolreizen, excursies of materialen) zijn voor sommige ouder(s)/verzorger(s) niet op te brengen. In veel gevallen kunnen gezinnen een aanvraag bij de gemeente doen voor bijzondere bijstand- of ondersteuningsregelingen. Informeer bij uw gemeente naar de mogelijkheden die uw gemeente biedt. Zij kunnen u vertellen of en voor welke tegemoetkoming u in aanmerking komt.

Solidariteitsfonds OMO Scholengroep Helmond

OMO Scholengroep Helmond beschikt over een solidariteitsfonds zodat alle leerlingen de mogelijkheid hebben om aan alle activiteiten deel te kunnen nemen. Voor wie is het solidariteitsfonds? Het is voor ouder(s)/ verzorger(s) van de leerlingen (tot en met 18 jaar) die op het Dr. Knippenbergcollege, Carolus Borromeus College, Vakcollege Helmond en Praktijkschool Helmond zijn ingeschreven en die niet de financiële middelen hebben voor leermiddelen en buitenschoolse activiteiten. De financiële toetsing wordt in verband met privacy gedaan door Stichting Leergeld. Vragen hierover? Neem contact op met fin@omosghelmond.nl.

We snappen dat het moeilijk is om hulp te vragen, maar erover praten is het begin van een oplossing.