Skip to content

Remedial Teaching

Remedial Teaching

Zoeken

Spelling in de brugklas
In de brugklas wordt bij alle leerlingen de Diaspeltoets afgenomen. Leerlingen die hiervoor een E-score halen, worden vervolgens ingedeeld voor een plustijd spelling. Mochten er na dit begeleidingstraject duidelijke vermoedens van dyslexie zijn, dan neemt de RT-er contact op met de ouders van de desbetreffende leerling over de mogelijkheden van onderzoek en advies.

Dyslexiebegeleiding
Leerlingen die reeds in het bezit zijn van een dyslexieverklaring krijgen een persoonlijke dyslexiepas waarop staat aangegeven welke faciliteiten voor de leerling nodig zijn. Die faciliteiten verschillen per leerling. De RT-er begeleidt alle dyslectische leerlingen in groepsverband bij de opstart in de brugklas. Indien er daarna nog extra ondersteuning nodig is, kan de leerling deelnemen aan een extra plustijd ‘dyslexie’. In enkele gevallen bieden we een individueel RT-traject van 6-8 weken.

Klik hier voor het dyslexieprotocol.

Rekenbegeleiding
Leerlingen die dyscalculie hebben, komen in aanmerking voor begeleiding door onze rekenspecialist. Daarnaast komen deze leerlingen ook in aanmerking voor faciliteiten. Te denken valt hierbij aan rekenkaarten, extra tijd en begeleiding. Leerlingen die geen examen doen in het vak wiskunde, moeten een rekentoets maken. Daarvoor kunnen zij gebruik maken van een aangepaste rekentoets.

Klik hier voor het dyscalculieprotocol.

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring op onze website krijgt.