Ondernemerschap gaat niet over het oprichten van een eigen onderneming, maar wel om het creëren van een actieve en ondernemende houding van de leerlingen. Het 3O-leren van het Brainportonderwijs (ondernemen, onderzoeken en ontwerpen) staat centraal binnen de school en komt heel mooi tot uiting bij onze talentmodules in de bovenbouw: International Business College (IBC) dat op elke afdeling wordt aangeboden, Health & Wellness Class (HWC) op mavo, Techniek & Innovatief vakmanschap (TIV) op mavo, ART in de bovenbouw van havo/vwo en Life Science op havo/vwo. Door bedrijfsbezoeken, gastsprekers, stages en projecten proberen we leerlingen in een contextrijke en betekenisvolle omgeving te laten leren.

Alle leerlingen in de bovenbouw van mavo volgen een praktijkgericht programma als schoolexamenvak. Zij kunnen kiezen uit International Business College (IBC), Health & Wellness Class (HWC) of Techniek & Innovatief Vakmanschap (TIV). Dit vak is een officieel schoolexamenvak.

In de bovenbouw van havo en vwo kunnen de leerlingen kiezen voor het International Business College (IBC), Art en Life Science. IBC wordt ook aangeboden als schoolexamenvak voor leerlingen in 4 en 5 havo.

Voor deze talentmodules/praktijkvakken werken we samen met bedrijven en instellingen in onze omgeving, waardoor het onderwijs contextrijk en betekenisvol is. Er wordt daadwerkelijk op een andere manier geleerd. Deze talentmodules/praktijkvakken kennen geen traditionele schriftelijke toetsen. Leerlingen ontwikkelen kennis en vaardigheden door te onderzoeken, te ontwerpen en door samen te doen. IBC op havo/vwo wordt verzorgd op het learning lab bij de Brainport Human Campus. Alle genoemde programma’s worden aangeboden gedurende een dagdeel in de week. Hierdoor worden leerlingen gedurende een aanzienlijk deel van hun schoolweek ondergedompeld in deze onderwijsprogramma’s.