Onze Hi-levelstudenten hebben de module Broodje-aap succesvol afgerond.
Zij ontvingen na de drukbezochte expositie een officieel diploma. Docenten Van Dijck en Van Doorn zijn weer apetrots op de leerlingen. “Ook dit jaar sta ik weer te kijken van de creativiteit van de leerlingen. Leuk om te zien dat leerlingen zo enthousiast kunnen worden van beeld en taal!”, vertelt Van Dijck, docente beeldende vorming en ckv.
“De positieve reacties die we kregen van ‘onze Hi-levelkindjes’ maakt het project vooral tot een groot succes”, vertelt Van Doorn, docente Nederlands. Het enthousiasme en de motivatie zorgden ervoor dat het project naar een hoger niveau werd getild. Niet alleen de studenten waren erg lovend over het project, ook begeleiders en ouders lieten veel complimentjes na. Een Hi-levelstudent vertelde zelfs dat ze geïnspireerd is geraakt door dit project. “Ik leerde dat ik mijn ‘hersenspinsels’ op papier kan zetten, want hier komen heel veel leuke, mooie en grappige gedichtjes uit voort.”
De module Broodje-aap is een project voor leerlingen van verschillende basisscholen die gedurende een aantal ochtenden kennismaken met een middelbare school en verdieping zoeken binnen een bepaald vak. In deze module kwamen de vakken beeldende vorming en Nederlands samen. Broodje-aapverhalen spreken vaak tot de verbeelding, dat is de reden waarom Van Dijck en Van Doorn voor de naam ‘Broodje-aap’ hebben gekozen. Gedurende het project experimenteerden de Hi-levelleerlingen met beeld en taal. Zo maakten de leerlingen onder andere een visueel gedicht en een stripverhaal. “Het was tijdens dit project de bedoeling dat leerlingen ervaren hoe het is om als ‘kunstenaar’ of ‘dichter’ aan de slag te gaan”, geeft Van Dijck aan. De module werd afgesloten met een expositie waarin alle experimenten en kunstwerken tentoon werden gesteld.